tiistai 16. marraskuuta 2010

Taytta hepreaa

Ihailin monenlaisia ihania ohjeita Drops Design-ilmaisia neuleohjeita-sivuilta.
Otin jopa lankakorini esiin ja ajattelin,etta olisi kiva iltaisin jotain pienta virkkausta kokeilla.
Taytta hepreaa vai pitaakohan minun sanoa,etta taytta kiinaa,silla hepreakin on mennyt paahan,mutta ei virkkaus-ja neulomisohjeet.
Ymmartaako naista joku jotain?
3 kjs(=1p),virkkaa 15 p renkaaseen ja virkkaa lopuksi 1 ps krs:n 3.kjs:aan=16 p.



Olisi kiva virkata jotain muutakin kuin sileaa pannulappua,mutta naiden ohjeiden mukaan en kylla ikina opi!!!
Olen nuorena kutonut ja virkannut,mutta aina oli aiti vieressa neuvomassa.
Minun taytyy omin silmin nahda miten joku silmukka tehdaan ja sitten osaan.
Kukas minua taalla nauvoisi????




14 kommenttia:

  1. Minä olen kans ihan tumpelo virkkaus hommissa. Vasta hankin lankaa ja ohjeet..josko oppisin tekemään jotain. Tarvin kans neuvojan vierelle. Minä muuten avasin blogini, joten nyt sinne on helpompi tulla.
    Oikein mukavaa loppuviikkoa<3

    VastaaPoista
  2. Minä olen virkannut ihan tavallisia isoäidinneliöitä ja yksinkertaisia ruusuja. Ohjeet kaivelin netistä.
    kjs=ketjusilmukka
    ps=piilosilmukka
    p=pylväs
    ks=kiinteä silmukka

    VastaaPoista
  3. Minäkään en osaa kuin virkata tai kutoa ihan perusjuttuja vaan,mutta tunnen täällä aika monta,jotka tekee sitä hyvinkin.Meillä on matnasissa itseasiassa kutomiskerho, mutta se on aamuisin,joten en sinne yleensä pääse.

    VastaaPoista
  4. Olen nuorempana ollut kova virkkaamaan, se oli silloin muotia.
    Aika helppoa se on. Netistä kyllä löydät hyvät neuvot noille lyhenteille ja miten ne tehdään.
    Mukavaa viikonjatkoa:)

    VastaaPoista
  5. Heh, minäkin olen monesti ihmetellyt näitä ohjeita, enkä tullut yhtään fiksummaksi. Loppujen lopuksi olen yleensä päätynyt improvisoimaan kuvan ja ohjeiden oman tulkinnan perusteella.

    Jotenkin vaikuttaa, että sulla pitäisi olla jokin renksu tehtynä. Suljetun renksun jälkeen virkkaat 3ketjusilmukkaa, ne toimittavat yhden pylvään virkaa. Sitten teet 15 pylvästä tuohon alun renkaaseen. Viimeisen pylvään jälkeen "suljet" homman piilosilmukalla siihen ketjusilmukkapylvääseen. Jolloin olet tehnyt yhteensä 16 pylvästä. Olisko näin?

    Silmukkaohjeita löytyy netistä, en vaan muista mistä...

    Kuulostaisi vähän noiden kauniiden kuusenkoristeiden ohjeelta?

    Onnea matkaan!

    VastaaPoista
  6. Hei, käypä kahtomassa vinkkejä täältä: http://www.kallamedia.com/virkkaus/index.html
    Äidin ohjausta ja ohjeita ei kyllä mikään korvaa mutta jospa tuolta saisit ees vähän tukea :)
    Mun mielestä kaikki neulomis- ja virkkausohjeet on vaikeaselkosia ja yritän sitten aina soveltaa ja kehittää omaa, kun en tajua mitä ohjeessa sanotaan. Ja senhän sitten tietää, että siitä ei tuu mitään :D

    VastaaPoista
  7. Mina olen vasenkatinen, ja kutomisen ja virkkaamisen opettelu lapsena oli kauheaa. Lopulta isosiskoni opetteli vartavasten tekemaan vasenkatisesti, ja siita paasin alkuun. Sittemmin katselin erilaisten virkkaussilmukoiden kuvamalleja peililla, ja hups olikin heti selvaa.
    Bean emanta selitti mielestani taman sinun "hepreasi" aika selvasti.

    VastaaPoista
  8. Ystäväni opetti minut kädestä pitäen virkkaamaan muutama vuosi sitten, mutta virkkausohjeita minun täytyy edelleenkin tavata hartaudella. Kannattaa vaan alkaa tehdä ja katsoa mitä tuleman pitää :)

    VastaaPoista
  9. Sama vaiva, mutta jotain tulee joskus virkkailtua. Vanha ala-asteaikainen kässänkirja kaverina. Mä vain oon huono lukemaan ohjeita, kokeilen vaan... Virkates se onkin aika helppoa, kun purkaaminen on helppoa toisin kuin kutoes. :D

    VastaaPoista
  10. Nää jakamasi kuvat kyllä innostaa virkkaamaan... koukut vain on neitin jäljiltä ties missä täytyyypä krävätä niitä kun kotiutuu koulusta.

    VastaaPoista
  11. Ihania ja inspiroivia kuvia. Täytyy tunnustaa etten osaa lukea ohjeita ollenkaan. Kuvan peruusteella yleensä toteutan omalla tavallani :I Jospa joku päivä oppisi :)

    VastaaPoista
  12. Yleensä hirveesti innostun virkkauksesta ja neulomisesta kun näen ihania töitä. Sitten ostan lankoja ja koukkuja..sitten puuhaan. Sitten muutama silmukka ja..hirveitä ohjeita sivu tolkulla. En jaksa. Työ löytyy yleensä vuoden päästä keskeneräisenä jostain varaston laatikosta..että näin meillä! Tsemppiä virkkaukseen

    VastaaPoista
  13. Tsemppiä! Hymyilytti tuo vertaus hepreaan..♥ Minä en yleensä jaksa edes lukea ohjeita vaan sävellän kuvan mukaan omat kuviot.Sama on ruuanlaitossa...:-/

    VastaaPoista
  14. Voi miten kauniita! Olisin itsekin kyllä sormi suussa ohjeiden kanssa. Onnea projektiin!:)

    VastaaPoista