sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Kolmas kerta

Tasan viikon paasta olen jo matkalla ihanaan Pariisiin.

Tasta matkasta on puhutta ja haaveiltu jo puolitoistavuotta,silla vanhin tyttareni valitsi bat mitzva juhlan sijaan ulkomaanmatkan ja se matka on viela toteuttamatta.

Matkaseuranani on siis tyttareni  Noa seka siskoni tyttarensa Nofarin kanssa,joka on Noaa vain vaivaiset 27 tuntia vanhempi...

Tytoille matka Pariisiin on heidan ensimmainen kertansa,siskolleni toinen ja minulle kolmas.

Olin 15-vuotias,kun lahdin parhaan tyttokaverini kanssa bussimatkalle Eurooppaan,jonka paakohde oli Pariisi.

Matkassa oli mukana meidan tuttuja ja kaverini sukulaisia,joten ihan tuntemattomien seuraan eivat vanhempamme meita paastaneet.

Muistan Pariisista sen,etta nukuimme jossain leirintaalueella teltassamme.Illalla lahdimme muiden nuorten mukana Pariisin keskustaan metrolla ja siella metrossa ajattelin,etten ikina osaisi yksin taalla kulkea,niin outoa ja monimutkaisen tuntuista se oli...

Ryhman mukana tutustuimme tietysti Pariisin nahtavyyksiin ja kaikki oli aivan ihmeellista nuorelle maalistytolle.

Toisen kerran olin Pariisissa siskoni kanssa inter rail-matkallamme.

Vietimme siella muutaman paivan,kunnes jatkoimme matkaamme Nizzan ja Monacon kautta Italiaan Milanoon ystaviemme luokse ja sielta aina Ateenaan saakka.

Aikaa tasta on kulunut jo 25 vuotta(apua!eihan tassa ikakaan riita!heh!).

Paljon asioita unohtuu,mutta eilen siskoni kanssa muistellessa toinen muisti jotain ja toinen jonkun toisen asian.

Tytoilla varsinkin oli hauskaa katsella inter rail-matkamme kuvia,meidan permamentattuja hiuksiamme ja vaatetustamme.
Nauroimme heille,etta samalla lailla tekin nauratte 25 vuoden paasta teidan ensimmaisen Pariisin matkanne kuvia...

Tosi kiva lahtea nyt uudelleen tahan upeaan kaupunkiin.

Sita on itse muuttunut ja aivan toisella lailla kiinnostaa kaupungin kauniit rakennukset,historia ja Louvressakin tulee vahan tarkemmin tutkittua muitakin maalauksia kuin vain Mona Lisaa...

Eurodisney on tietysti tyttojen toivoma matkakohde,joten siella vietamme yhden paivan.
Tietysti se on nakemisen arvoinen myos aikuisille,ainakin Floridassa Disney Worldissa vierailin mielellani.

Lomalla olemme viisi paivaa,joten minulla on koko viikko myos toista lomaa.
Taalla on silla viikolla Israelin itsenaisyyspaiva,joten muutenkin olisi vajaa viikko toita.

Toivottavasti muu perhe taalla parjaa.
Lapset kyllakin vakuuttivat selviavansa ja iloitsivat,etta koko viikon isa vie heita syomaan hampurilaisia ja pizzaa.
Se on sita isan hemmottelua....

PS.Kuvat ovat netista,silla meidan 25 vuoden takaisen Pariisin matkamme kuvat eivat todellakaan ole painokelpoisia....

1. Voi ihanaa, mäkin olen aina haaveillut Pariisin matkasta. Viime keväänä oltiin Nizzassa ja ihastuttiin Provenseen niin, että mennään sinne seudulle uudestaan syksyllä. Mutta kyllä Pariisiinkin on pakko päästä vielä :) Hauskaa matkaa teille, nauttikaa!!

2. Kiitos Susanne!
    Nizzakin on aivan ihana ja se rannikko...

3. Ihanaa kun matkanne vihdoinkin toteutuu! Ja on se toinenkin sukupolvi mukana matkalla.
    Voisit laittaa Pariisin postaukseen niitä ennen ja nyt-kuvia!!!
    Olis meidänkin aika uusia Pariisin loma, olimme 17 vuotta sitten häämatkalla autolla siellä...
    Mukavaa viikkoa ja Pariisin suunnitteluja!

4. Teillä on edessä ihana matka, ihanaan kaupunkiin.
    Itse olen ollut kerran Pariissa, mutta haaveissa on päästä sinne uudestaan.

5. Moi!!
    Piti oikein kaivaa se albumi esille, minkä kokosin sen meidän Euroopan matkan muistoksi silloin, kun siellä Pariisissa kävimme....
    Se oli kiva matka ja muistot kivoja:))
    Mukavaa matkaa teille, me odotetaan jo kovasti Turkin matkaa, johon on aikaa 6vkoa.
    Kävin taas aamulla hiihtämässä ja P lähtee nyt.
    Iltapväksi ja huomiseksi luvattu lumisadetta ja mulla on jo kesärenkaat.....apua!!!
    Terkuin Ulla

6. Ihana matka teillä edessä;nauttikaa tytöt!
    Ja aika jännää että sekä sinä ja siskosi olette päätyneet Israeliin ja vielä saaneet lapsetkin melkein samana päivänä!

7. Eeviregina;enpa tieda niista ennen ja jalkeen kuvista.Saisitte ainakin nauraa,ainakin tyttoja niin eilen kuvat huvitti...
    Irmastiina;toivottavasti haaveesi uudesta Pariisin matkasta toteutuu.
    Ulla;Ensimmaisen Pariisin matkan albumi taitaa olla Suomessa.Taytyy kesalla kaivaa se jostain esiin.Kylla sita oltiin silloin nuoria ja niin innoissamme ensimmaisesta ulkomaanreissusta,eiko?
    Jael;Kiitos!
    Meita oli kolme yhtaaikaa raskaana,sama laskettu aika ja synnytettiin perakkaisina paivina;ensin siskoni,sitten mina ja 7 tuntia myohemmin mieheni veljen vaimo...

8. Ikimuistoista reissua Pariisiin!Vanhat kuvat ovat kyllä hauskoja...
    Minä matkustan Balkanille toukokuun alussa.

Lumipyryterkuin Sussu

9. Oi, ihana ihana Pariisi, jossa mekin piipahdimme joskus silloin nuoruusvuosina! Oikein ihanaa matkaa teille, nautitte varmasti!

10. Nyt tuli jo matkakuume kun laitoit niin ihania kuvia Pariisista.Viela kun jaksais taman viikon toissa niin sitten sunnuntaina alkaa ihana loma.

11. Korjaan virheen Noalla oli Bat Mitzva -juhla eika Bar Mitzva.
    T:NetaLeena

12. Leena-Emilia;Kiitos!Uskon,etta nautimme lomasta.
    Aikoinaan reissasin paljonkin,mutta nyt viime vuosina kaikki lomat ovat suuntautuneet vain Suomeen(mika sekin on aivan ihanaa!)
    NetaLeena;kiitos korjauksesta.En huomannutkaan virhetta...
    Joo,muutama paiva viela...

13. Ihanaa matkaa teille! Kiva etta se nyt toteutuu kun olette suunnitelleet sita kauan...seuraavalla kerralla sitten meille Londoniin!! :)

14. Kiitos Kati!
    Seuraava kohde on sitten Lontoo!
    Ps.Joko olette muuttaneet?

15. Tytär kohta 10 v haaveilee Pariisin matkasta ja olen sen hänelle melkeinpä luvannut, että joskus... Ihanaa matkaa teille!